Weertje he?

Terwijl Skip zich afvraagt wat we hier in Colmar doen (hij heeft het warm), zit ik in de schaduw van mijn natte handdoek te genieten.

Luxemburg
Vanuit Maastricht ben ik snelwegloos naar Diekirch in Luxemburg gereden. Ik had de camping vooraf geboekt, omdat het echt retedruk is overal. Weer een Karinstuntje, de verkeerde camping oprijden! Gelukkig maar, achteraf, want het was wel een heel erge ‘we zijn er bijna’ camping. De Action kabouters en lampjes waren volop aanwezig.
Gelukkig was mijn geplande camping in Diekirch maar een kwartiertje terug rijden.

Deze camping straalde iets meer pit uit en ligt tegen Diekirch aan. Dus een grote ijs of een biertje waren op loopafstand. Voor Skip ook een prima plek omdat er overal fiets- wandelpaden liggen. Dus de rondjes waren afwisselend genoeg.
Met de rugzak op naar de supermarkt, want Skip is een ochtendslaper en die kan ik dus wel even alleen in de (schaduwrijke koele bus) laten liggen.
Hij doet het echt zo vreselijk goed op campings. Echt onvoorstelbaar!
Hoewel honden aangelijnd moeten zijn, ligt Skip lekker los bij de bus. Dan kan hij zonder zich in de knoop te lopen, onder de bus duiken. Dat is de koelste plek.

Na twee nachten vond ik Diekirch wel genoeg en boekte een camping in Colmar.
In de veronderstelling verkerend dat een loopje naar de mooie binnenstad er wel in zou zitten.

Reisperikelen

De rit vanuit Luxemburg startte met een brandend lampje in de bus en een beetje onderbuikspanning of de Blip&Go (kastje in de bus om op de péage zonder problemen door te kunnen rijden) het zou doen.
Het lampje schijnt geen ernstig probleem te zijn (zegt de garage waar ik de Van kocht) en de Blip&Go deed het prima. Bij de péage de T inrijden….piepje in de bus….poortje open en karren maar.
Nou ben ik niet van plan om veel tolwegen te rijden, maar vanuit Luxemburg naar Frankrijk is het anders een mijl op zeven.
Ik moet nog een modus vinden om onderweg te stoppen en koffie of en lunch te pakken. Het gaat anders teveel op van A naar B lijken.

Colmar
De camping in Colmar ligt aan het water en is ook weer een echte kampeercamping. Veel busjes en tenten en een paar campers, maar niet van die huizen op wielen.
Eigenlijk had ik gelijk aanspraak met de buren aan beide kanten. Zo grappig dat de ene buurman gelijk was gaan zoeken naar @dekarinvan en dus ook de blogposts gelezen had. Dat is (vind ik) best een voordeel. Mensen weten gelijk hoe de vork in de steel zit en hebben ook allerlei vragen. De buren aan de andere kant (een gezin dat drie maanden op reis is, voor de oudste naar de basisschool gaat), dacht dat het een verhuurbedrijf was.

Bezoek op komst
Gisteravond ontstond er app en bel verkeer met vrienden Willem en Aly, ze hadden wel zin om even aan te sluiten. Bij mijn eerste loopje naar de receptie, om voor hen te boeken, kreeg ik een negatief antwoord, alles is vol. De plaats waar ik sta is niet bedoeld voor campers. Toen ik vanmorgen met bewijs (de buren hebben eenzelfde camper) naar de receptie ging, kreeg ik het toch voor elkaar om een plekje naast mij te boeken voor drie nachten.
Ik plak er hier dus nog een nachtje achteraan en ben in blijde afwachting van de nieuwe buren.
Hoewel het alleen reizen me helemaal niet tegen valt, is gezelschap toch wel erg welkom.

Voor het bezoek ben ik even speciaal naar de dikke LeClerc gereden, voor een leuk etentje vanavond. Na de tip van mijn dochter om vooral wijn te halen bij Schoenheitz, heb ik dat ook maar even gedaan. De eigenaresse spreekt 4 talen vloeiend, waaronder Nederlands.

De Elzas is wel erg mooi om doorheen te rijden, bedacht ik vanmorgen!
Ik wil hier vandaan in elk geval nog even naar Eguisheim, daar heb ik met Paul gestaan in de goeie ouwe tijd.

Omdat ik nog geen vervolgplannen heb, mag je best een suggestie achterlaten natuurlijk.

7 thoughts on “Weertje he?

1. Leuk om je reisverhalen hier te lezen. Het is wel heel erg toeristisch, maar Riquewihr is ook een schilderachtig plaatsje. In Eguisheim zijn we vaak geweest. En ik weet niet of je weleens in Kaysersberg geweest bent? De geboorteplaats van Albert Schweitzer.
    Goede reis nog!

2. Het klinkt allemaal goed, fijn!
    Dat plannen van koffie- etc.momenten herken ik zo. Op mijn lange Zweedse reizen gebeurde me dat ook altijd. Ik reed nooit hoofdwegen en dacht steeds ‘er komt vast nog een mooier plekje’ om dan opeens uren verder te zijn. Heb het goed en leuk dat je even gezelschap krijgt!

3. Mijn suggestie kan je beter niet opvolgen… 6 jaar geleden een aantal nachten mogen verblijven in het ziekenhuis van Colmar. Prima verzorging, maar sla m maar gewoon fijn over! Leuk je zo te volgen op afstand

4. Dankzij jouw Blip&Go tip heb ik die vandaag ook aangeschaft.
    Onder het mom “Als het kan Doe het dan!”.
    Vroeger droomde ik van een auto die harder dan 90 km pu zou kunnen en een baksteen op het gaspedaal om relaxed in ZuidFrankrijk aan te komen. Voor de peage was geen vakantiegeld beschikbaar en veel schakelen en in z’n 1 naar boven op een helling zien te komen. Een bakje met losgeld voorin de auto voor je weet maar nooit.
    Met de kinderen in 2 x naar Sud bleek page een uitkomst.. en op.de terugweg in 1 x naar huis.

Nu gaan we gewapend met creditcards en laadpassen, airco en cruisecontrol straks door de T-poortjes .. het lijk me een leuke ervaring. Aiii wel 2 mnd betalen 😉 sept.en oktober terug.
    Je hoort ervan en merci voor de tip!!