Mooie ontmoetingen

Omdat mijn internet data geleidelijk aan minder begint te worden, dacht ik het nuttige met het aangename te verenigen en een biertje bij het meer te nemen. Helaas…..de wifi is ook hier matig.
Ik zit dus in Entrevaux, op camping du Brec. Een plek waar ik met mijn keukentafellief ruim 10 jaar geleden ook was. Toen was het hoogzomer en best druk, nu in het najaar druppelen er af en toe wat mensen binnen. Het is wel weer een camping waar ik van hou, kampeerders en alle soorten slaapplekken.
Jammer genoeg zijn de tentkampeerders de afgelopen dagen de pechvogels, want het heeft stevig geregend af en toe.

De dag voor Entrevaux.
Het plan was om vanaf Quingey een ritje van twee uur te maken naar een camping waar ik twee keer naar mailde (en geen antwoord kreeg). Bij vertrek was het droog, maar ik was nog geen halfuur onderweg of de regen kwam met bakken uit de hemel. Geen aantrekkelijke gedachte om dan om 12 uur ergens op een camping aan te komen en in de bus te gaan zitten niksen. Op een parkeerplaats stelde ik het reisdoel bij en besloot door te rijden tot de zon tevoorschijn kwam.
Dat gebeurde bij Grenoble.
Het voornemen was daarna: ‘rijden tot je een camping ziet’
Vier sterren maar liefst had de camping die ik echt per ongeluk (zonder internet te gebruiken) tegenkwam.

Camping Belvedere de l’Obiou.

Een echt hartelijke ontvangst van zowel de eigenaars als twee dames die ik bij het rondkijken naar een goede plek tegenkwam. Ze herkenden me als Nederlandse en we raakten aan de praat. Vier solo reizigsters met elk een eigen bus/camper die samen de Route Napoleon volgen. Ik werd van harte uitgenodigd om bij hen te komen staan. Om vijf uur sloot ik bij hen aan voor de borrel en ook het diner in het campingrestaurant sloot ik aan.

Wat een toevalstreffer. Machtig moedige en heel leuke vrouwen, die net als ik, korter of al langer weduwe zijn. Zo grappig om gewoon dezelfde dingen te horen en zien (bijvoorbeeld wijn in flessen gieten vanuit de drie liter dozen). Maar ook de gesprekken waren eigenlijk direct alsof we elkaar al eerder gesproken hadden. De herkenning vooral als het gaat over alleen achterblijven en thuis komen in een leeg huis.

Deze vrouwen hebben elkaar ontmoet via NKC solo (waar ik van dacht dat het niks was).
Ik heb me gelijk aangemeld (terwijk ik dacht dat ik dat al eens gedaan had) en ben heel benieuwd naar dit kansrijke nieuwe netwerk.
Als de vier dames een voorbode zijn van de kansen, heb ik nu al zin in de volgende trip.
Zo onverwacht gezellig! Ieder voor zich, maar toch samen.
Binnenkort ga ik zelfs met een van hen mosselen eten omdat ze zowat in mijn achtertuin in Nieuwegein woont.

Doorreis naar Entrevaux
Omdat het donderdagmorgen ook geen jubelweer was, zat ik om 9 uur achter het stuur om door te rijden naar Entrevaux. Hier had ik een iets minder hartelijke ontvangst (wat een chagrijn) en is er ook iets minder aanspraak, alhoewel mijn Duitse buurtjes echt gezellig zijn en telkens een praatje komen maken.

Ik heb besloten hier 4 nachten te blijven. Prima plek, uitstekende stukken lopen met Skip, het dorp dichtbij (ruim 1,5 km en het betere klimwerk, goed voor de conditie).
Vandaag is het een matige dag qua weer en dus heb ik gepoetst en gerommeld en schrijf ik deze blogpost.
Bij het vuilstorten heb ik een praatje gemaakt (dat kan ik steeds beter) met een andere solo reizigster die met de motor achter de bus onderweg is. Vanavond gaan we samen aan de borrel (als het weer het toelaat).

Maandag trek ik verder.
Ik heb in elk geval besloten niet door te rijden naar Italië, maar hier in de Provence ronde te blijven trekken voor een weekje en dan langzaam aan de terugreis te beginnen. De eerste twee weken zijn voorbij gevlogen.
Het gaat prima!

Over de uitgelichte foto
Hier liggen overal beschilderde stenen, maar ook aan de rand van het meer staan stapeltjes stenen. Ik heb altijd geleerd dat, als je een steentje aan de stapel toevoegt, je op dat moment aan iemand denkt. Dus heb ik mijn bijdrage geleverd.

7 thoughts on “Mooie ontmoetingen

1. Potverdorie, je wordt nog eens een echte social! Echt leuk om te lezen Karin. Toperdepop zo te horen. Hier saai, strand, lezen, bbq vis, 1.40 vol glas witte wijn en koffie 90 cent. Balen dus 👻🙃

2. Wat een heerlijke verhalen.
    Nu baal ik echt dat ik nooit een rijbewijs heb gehaald…..
    Geniet nog verder stoere vrouw!

3. Pareltjes, xulje ontmoetingen! Ze komen op je pad en je kunt ze omarmen of een ander weggetje inslaan. Prachtige contacten, had ik ook vaak op mijn rondreizen door Scandinavië maar dan in B&B’s.
    Hier vandaag regen na een prachtige nazomer. Blijf jij nog maar even van de zon genieten!