Lekker doorkarren

De dagen vliegen voorbij! Ik zie net dat dit mijn achtste dag onderweg is en dat er 1753 kilometers gereden zijn. (Polarsteps is leuk, hier kun je me volgen).

Even bijpraten
Argenton sur Creuse was weer een camping aan het water (duh de Creuse). De camping was voor een deel gesloten vanwege de nattigheid en omdat er nog meer water verwacht werd. Dus niet direct aan het water, maar wel een heerlijk plekje. Nog steeds jammer van het weer, want de stoel is nog niet uit het vooronder geweest.
Wat ben ik blij met de bus en de leefruimte!
‘s Nachts ging het aardig tekeer (lees: het onweerde en regende heel hard) en bij het wakker worden was de lieflijke Creuse veranderd in een kolkende stroom.
Wegwezen dus.

In Google maps het CampingCar park gezet, waar ik Mariska en Antoinette zou ontmoeten.
Antoinette is al vier weken op pad en Mariska twee. Ze zouden daar op me wachten of ik er nu een of twee dagen over zou doen.
Ik nam me voor (rittijd was dik 5 uur) om te rijden tot het droog zou zijn en dan besluiten of ik zou pauzeren en doorrijden of een overnachtingsplek zou zoeken.

Het regende, regende en regende. Dan hoef ik Skip ook niet uit de bus te jagen, want die kijkt me aan of ik niet lekker ben. Doorakkeren was dus het devies.
Vlak voor ik het dorp in zou rijden, zag ik in een ooghoek een groepsappje binnenkomen.
Even aan de kant dus, want de dames wisten nog niet dat ik die avond al zou aansluiten.
Change of plans, het CampingPark was drijfnat en de bus van Mariska houdt niet van zachte ondergronden. Ze hadden dus een andere plaats gevonden via Park4Night.
Ik appte dat ik er over 10 minuten zou zijn en reed ook precies binnen die tijd de parkeerplaats van een Intermarche op. Omdat het 1 mei was, waren de winkels dicht en op die parkeerplaats mocht je een nachtje staan.
Mooi niet dacht ik gelijk.
Na een rondje met Skip en een miniverkenning, besloot ik, ongeacht wat de verse reisgenoten er van vonden, dat ik hier geen nacht zou gaan staan. Arremoei!
Een kwartier verderop was er een camperplaats in Capbreton, boven op het duin en uitzicht op de zee. Ik overtuigde mijn reisgenoten ervan dat dit een betere keuze zou zijn en we vertrokken die kant op.

Mijn eerste nacht op een camperparkeerplaats. Ook dat weer gehad.
Ik blijf het echt een gierige ollander keuze vinden, op beton, lepeltje lepeltje met huizen op wielen en 0 voorzieningen.
Ook hier ging het ‘s nachts ongelofelijk tekeer, donders en blikems.
Tijdens de borrel kreeg ik van dochter Laura een camping door voor de vervolgstap, want ik wilde echt op een camping en ik wilde een dag NIET rijden.
Even rust voor Skip en een beetje niks moeten. Daarbij komt ook dat ik nog nooit IN Spanje gereden heb en wilde acclimatiseren, Het werd Camping Elena in Mitruku, tussen San Sebastian en Bilbao in.
Ik reed als eerste de camping op, mocht plekjes kiezen en zette de bus neer op een veld waar ruimte genoeg was. Antoinette sloot als tweede aan en Mariska volgde.
Er waren Pizza’s en we genoten (buiten) van een glas wijn en hapjes
De volgende dag: rust, lezen, teennagels lakken, lekker warme croissants, 1000x een balletje voor Skip.

Plan of geen plan?
Ik hou van een beetje plan, maar ben ook het groentje naast de twee zeer ervaren reismaatjes. Lastig lastig dus. Daarbij komt dat de maatjes geen eindtijd hebben (ja, ergens in juli of augustus) en ik wel.
Mijn doel is: de N2 in Portugal rijden en daar met volle teugen van genieten met gezelschap.
Dus moet er een richting gekozen worden.
Startpunt is Chaves in Portugal, dus logische route: Bibao, Burgos ….en dan nog een tussenstop voor Chaves. Ik wil voor Hemelvaartsdag een plek hebben want ook in Portugal zijn het 4 vrije dagen.

Op de rustdag dus begonnen met de vraag: Wat is het plan?
In mijn hoofd (en hart) zat Bilbao en Guggenheim.
Met Skip is Guggenheim geen optie maar een stadswandeling zou mooi zijn. Aan de andere kant vind ik twee nachten op een plek fijner. Aankomen, bijkomen en doorreizen.
Na wat geheen en weer besloten we om 9 uur te vertrekken naar Bilbao voor 1 nacht en daarna door naar een camping (de groepsapp wordt fors gebruikt als we samen zitten).

Na een redelijk fijne rit naar Bilbao (effe naar de supermercado) in de rij voor de camperplaats. Wij waren vroeg, dus plek zat….mijn buren later op de dag hadden ruim twee uur in de rij gestaan. Gelijk na aankomst jas aan, schoenen aan en hup naar de bus.
Ik voor een stadswandeling, de reismaatjes voor Guggenheim.
Helaas Pindakaas …Skip mag niet in de bus.
Hier heb ik even een VET KATERMOMENT!
Ooit ga ik het Guggenheim bezoeken!
Na een wandeling van een uurtje ga ik lekker zitten lezen voor de KarinVan. Bij de camperplaats is een groot park waar hele families de zaterdagmiddag doorbrengen. Er lopen koeien te grazen. Prima voor de loopjes met Skip.
Bilbao by night was de kers op deze magere taart.

Vanmorgen om 9 uur weer op pad. Heerlijk rijden op zondag. Dit keer besloten Antoinette en ik bij elkaar te blijven en nam ik het voortouw. Geen spectaculaire rit, met stevige stukken snelweg die soms razendruk was of helemaal leeg.
Net iets over 12 uur op de geplande camping aangekomen een beetje uit de route maar heerijk in het groen en een groot bos aan de camping vast.
Jammergenoeg regent het momenteel weer en dat schijnt de rest van de dag zo te blijven.

Morgen verder….als er een plan is.

6 reacties op “Lekker doorkarren

1. Hoi Karin,
    Jij vroeg om mij te volgen op polarsteps………
    Maar ik volg alleen mensen daar dus ben voor jou niet interessant 🙂
    Ben ook zonder man en helaas ook zonder rijbewijs. Daarom voor mij leuk om jouw avonturen te volgen!