Hallo Nederland!

Thuis!

Het nadeel van Polarsteps is, dat ik hier weinig verslag gedaan heb. Later ga ik wel campings toevoegen met de links. Dat wordt nog wel even een klusje.

Sinds de laatste update op 18 juni (toen ik kon dansen in de regen) hebben we nog flink wat meters gemaakt en plekken bezocht.
In Loredo (de dag na de hoosbuien) kon ik zelfs even in de Golf van Biskaje zwemmen en kon Skip dollen op het strand.
In Barrundia hadden we onze laatste nacht in Spanje.
Vanaf daar zijn we rustig slingerend door Frankrijk teruggezakt naar Nederland.
Vooral het wisselende weer was de laatste weken wel lastig om een route te kiezen.
Een beetje regen is prima, maar dat zeikweer gaat heel snel vervelen.

Het reizen met een maatje is fantastisch geweest! We hebben afgesproken om in Nieuwegein ook vaker wat te gaan doen, waaronder een aantal theaterbezoeken (kleine zaal beleving). Fijn!

70 dagen onderweg.
Nog nooit was ik zo lang weg. De laatste nacht stonden we in Noorbeek, waar ik in oktober 2016 met Paul stond en twee jaar geleden de vakantie start met Willem en Aly had. Wel een mooie routine eigenlijk.
Geinig (uitgelichte afbeelding) om te zien dat onze eerste bus kleiner was dan deze KarinVan.
Weer wennen aan de volle wegen in Nederland en vooral weer wennen aan alleen thuis zijn.
Niemand die goedemorgen zegt en de eerste twee dagen waren werkdagen om de boel weer aan kant te krijgen.
De bus leeghalen vind ik het meest vervelend en vooral de stevige poetsbeurt vulde de hele zaterdag. Natuurlijk draaide de wasmachine overuren en alles hangt te drogen.

Omdat het hier zo nat geweest is, was de tuin ook veranderd in een klein oerwoud en stond het gras tussen de stenen als enige in de straat wel erg hoog.
Daarmee heb ik dus de zondagochtend gevuld.

Vanmiddag gaat de KarinVan naar vriendin Sjanie om daar even te parkeren. Er moeten nog wat dingen gerepareerd worden (garantie), maar ik denk dat de dealer nu niet zit te wachten op een terugkomer. Zal zijn drukste periode zijn.

Ik ben tevreden en blij dat ik de keuze van dik twee maanden weg zijn genomen heb. Het hebben van een lege agenda, niks moeten en alles kunnen is heerlijk.
Maar stiekem ben ik ook blij weer thuis te zijn. Mijn dochter even knuffelen na een verdrietige ontwikkeling en weer een rondje in de buurt met Skip.

Maandag gaat het ‘echte’ leven weer beginnen en staan er al een aantal dikke to do’s in de agenda. Maar een klein beetje voorpretten zit ook in mijn achterhoofd…..want in september gaan we met 4 solo vrouwen een rondje Duitse Hanzesteden doen.
Waarschijnlijk gaat de KarinVan in juli en augustus ook nog wel even van zijn plek…gewoon een nachtje hier en daar.

5 thoughts on “Hallo Nederland!

1. Fijn dat je kunt zeggen dat het ook wel fijn is om weer thuis te zijn, maar vooral hoe fijn het was te reizen met een maatje! Welkom thuis dus Karin.

2. Top dat jullie zo’n mooie reis hebben gemaakt.

Leuk vooruitzicht om met elkaar de reis in Duitsland te gaan doen.